Poslední čtvrtá lekce V BOUŘI

25.03.2020

Tato lekce je již poslední tohoto tématu, příště už se můžete s dětmi těšit na Velikonoční příběh.

Začněte s dětmi písničkou, vyberte si jaká je pro Vás příjemnější: Make a circle, nebo Hello friends.

Pojďme nasednout na loď, dejte dětem do ruky nějakou tyčku a zahrajte si znovu hru o tom, jak přichází bouře:

Zpívejte s dětmi: row, row, row your boat gently down the stream ..., Look the storm is coming: row, row, row your boat quickly down the stream, quickly, quickly, quickly, quickly life is little crazy.

Můžete s dětmi písničku zpívat i takto, a inspirovat se na další aktivity.

Děti si určitě ještě pamatují One Little finger, pojďte si ji s dětmi zazpívat ať ji nezapomenou:

Tento měsíc bylo tématem zklidnění bouře, když je bouřka prší (it is raining, it is rainy), taky fouká (it is windy), určitě je zamračeno (it is cloudy) a když Ježíš bouři uklidnil všechno ustalo a bylo slunečno (it is sunny).

Pojďme to použít v angličtině.

V souboru níže jsou flashcards s těmito slovíčky, můžete si je vytisknout  a s dětmi pozorovat počasí. How is the weather outside? Jaké je venku počasí?

  • Is it cloudy?
  • Is it sunny?
  • Is it rainy?
  • Is it snowy?

Můžete k tomu dětem pustit následující video.

Pojďme na příběh. Poslechněte si ho namluvený od Melissy, ještě před tím s dětmi projděte slovíčkam zda si je všechny pamatují.

Slovíčka:

Příběh:

Pojďme na pokusy:

První pokus bude o rozbouřeném jezeru. Co potřebujete:

  • sklenici, vodu, olej
  • modré potravinářské barvivo,
  • šumivou tabletu (my použili hořčíkovou)

Nalijte vodu do 3/4 sklenice, nasypte potravinářské barvivo a zamíchejte. Na obarvenou vodu nalijte tenkou vrstvu oleje, vhoďte šumivou tabletu. Pozorujte bouřlivé jezero. Dětem se to moc líbí.

Druhý pokus bude o zklidnění bouře. Co budete potřebovat:

  • misku (dezertní)
  • mléko, modré barvivo, třpytky (nemusí být),
  • saponát, vatovou tyčinku na čištění uší

Nechte děti nalít do misky mléko, tak do 1/3 misky. Rozpuťte barvivo ve vodě, nechte děti ho nakapat na povrch mléka, také mohou za vaší asistence nasypat nějaké třpytky (blesky).

Připravte saponát a nechte děti do něj namočit tyčinku. Nechte děti tyčinku "zapíchnout" do mléka a pozorujte efekt.

Jde o princip povrchového napětí, které saponátem narušíte.

Na konec celé lekce pojďte dětem pustit ukazovací písničky:

A nakonec, ještě jednou celý příběh:

Jsem moc ráda, že jste došli až sem, chválím vaší chuť motivovat děti do jazyka, do sdílení společného času s námi.

Mám tu pro Vás malé poděkování a dárek. Načerpání trochy té velikonoční atmosféry. Stáhněte si soubor níže.